Wednesday, May 14, 2008

Nytt tap mot Eide...

Juniorene møtte idag Eide på bortebane til dyst, og tross en godt gjennomført kamp endte det med 2-1 seier til hjemmelaget.
Eide det førende laget i 1. omgang, og scoringen kom etter en markeringsvikt på et frispark.
Etter pause hever Ekko seg, og får en tidlig utlingning ved Daniel, som putter sitt 4. på 2 juniorkamper. God innsats av samtlige spillere, spesielt etter pause, men 5 minutter før slutt får Eide sin 2. store sjanse for omgangen. Ballen går i stolpen, treffer en Ekko-spiller i ryggen og havner i mål!

22 comments:

Anonymous said...

det var ikke selvmål.Eide spilleren som skjøt knall hardt,nesten ikrysset,blei frustert og snudde seg.Ballen traff han i ryggen og i mål.Men,men, en meget bra innsats av gutta.
Odd Gøran

Anonymous said...

HEI!

har med dette innlegget tenkt å skrive litt om min tankegang rundt klubben sine svakheter på trenersiden. men vil være anonym, pga. det er for mange trenere som ikke vil forstå hensikten med dette innlegget (desverre)

vil si noen få ord om juniorene først, siden det er de det er snakk om på framsiden, så vil jeg rette fokuset mot selve klubben og til dels alle trenere som gjør en kjempejobb.

jeg skulle bare ønske at forståelsen for fotball og "treneryrket" hadde vært større for de som legger ned en god innsats for alle unge og eldre som spiller for de røde.

så over til debatten.
hadde gutta på junior trent på så enkle ting som: spillemønster (defensift og offensivt), når skal det presses høgt, når skal det falles av, ville laget toppet serien med glans..

((((( PS. til alle trenere der ute: gi veldig gode tilbakemeldinger og oppmuntre spillerne deres til egentrening MED ball.

ps.2 til alle ungdommer som leser dette: tren med ball så ofte som mulig. stikkord: ha minst 3 finter dere klarer i stor fart. se på messi, det enkle er ofte det beste. tren på vendinger, mottak, medtak, skudd, finter, og til slutt ha det GØY! fotball skal være gøy. jo bedre man blir jo artigere har man det med fotballen også. )))))

håper det blir tatt opp av ledelsen i fotballgruppa, at det til høsten (helst før)blir lagt opp til trenerkurs i klubben!

dette gjøres av fotballkretsen, som kommer til klubben og vil ha undervisning for de som måtte ønske.

håper klubben ser at det er for mange "ufaglærte" trenere i klubben som har trenerverv. og vil gjøre noe med dette!

jeg vet at de aller aller fleste trenere gjør så godt de kan, og vil det beste for ungdommen og de eldre i klubben, men dette er desverre ikke godt nok. om man vil ha tilbake en stolt fotball tradisjon i klubben og kanskje en gang ha en molde spiller som kommer fra ekko. kunnskapen om hvordan man skal trene de forskjellige årsklasser og hva man skal rette fokuset mot, er svært liten hos trenerne etter min mening.

etter dette innlegget har jeg sagt det som skulle sies, og håper bare at de minste i klubben fortsetter å vinne med de siffrene de gjør og at junior og senior laget får en grei sesong som "trenerne" og ikke spillerne kan være fornøyde med:-) (ironi?)


mvh

frustrert spiller i ekko/aureosen.

Anonymous said...

lukter vi en liten Ørjan?? eller en Aleks?

Anonymous said...

keeperfantomet strikes again!

når det gjelder å fostre ekko-spillere til molde,
så er det slutt på den tiden at de henter a-spillere fra små lokale klubber. de gode spillerne blir hentet i en alder fra 10-14 år...

ståa i ekko på trener-siden kunne helt klart vært bedre,
men er likevel på langt når verre en tilfellet er i andre sammenlingnbare klubber!

skal en ha høyt kvalifiserte trenere, så koster dette flesk! elnesvågen legger i år 150.000 (under) bordet for en trener. eide og bud er to andre klubber som betaler svinehøye summer (svart) på trenersiden...

Anonymous said...

eide 30 000 for en trener m.fjorden 30 000 kr.

bud 40 000kr

men disse klubbene satser, det gjør ikke ekko:-) på samme måte hvertfall.

ekko skal ikke tenke på hva andre lag i lavere divisjoner holder på med uten at det er til en forbedring, i så måte kan ekko kun se til hva som blir gjort i elnesvågen.

jeg holder definitivt med hva som blir sagt i innlegg 2.

og molde har i de senere år hentet inn: vegard forren,johan nås, stig søbstad, kai røberg, magne hoset, jan kjell larsen, for eksempel.. det med at molde ikke henter inn spillere er bare tull! nåå får lokale benjaminsen også en sjanse. så det er håp viss ekkop bare vil.

og til alle dere som svarer negativt og er negative til det som blir og har blitt skrevet om denne saken: dere kommer aldri lengre enn til lav 5.div standard.. jeg mener ekko må satse offensivt og med mer glød fremover. både junior og 12-14 laget er spennende med tanke på at ekko kan komme opp i 3.div igjen om man bare tenker rett.

keeperfantomet

Anonymous said...

Veldig greit,med en trener utdannelse,for de som vil satse på dette.For min egen del,har jeg trent aldersbestemte lag,siden jeg flyttet hit i 99.Har ca.430 senior kamper for Lyngstad,så mine treninger har vært basert på erfaring.Jeg har tatt denne oppgaven,fordi laget ikke har fått andre.Jeg gjør dette på grunn av at jeg har gutter med selv og at jeg elsker fotball.I fjor brukte jeg ca 270 timer på guttelaget.Pluss at jeg fulgte mine andre gutter på kamper.
I år,trener jeg 97 og 96 gutta,og er oppmann for junior.
Dette var en liten oppsumering,hva jeg driver fri tiden min med.
Jeg har INGEN TID til å gå noen trener kurs,har heller ingen interesse.Jeg gjør dette for at guttene skal ha ett tilbud og ikke noe mer.Fritt frem til å ta over.
Syns tiden på fotball er nok,om jeg ikke må ta trener kurs også.
Så til deg som er feig og vil være anonym.Har du eller kan du tenke deg å bidra litt selv?Hadde flere tatt ett tak,så kanskje vi ikke hadde gått lei.
Vi kan heller forvente att en a lags trener ikke skal ha betalt!

Hilsen en som ikke er feig,og tørr å stå frem . Odd Gøran.

Anonymous said...

Veldig greit,med en trener utdannelse,for de som vil satse på dette.For min egen del,har jeg trent aldersbestemte lag,siden jeg flyttet hit i 99.Har ca.430 senior kamper for Lyngstad,så mine treninger har vært basert på erfaring.Jeg har tatt denne oppgaven,fordi laget ikke har fått andre.Jeg gjør dette på grunn av at jeg har gutter med selv og at jeg elsker fotball.I fjor brukte jeg ca 270 timer på guttelaget.Pluss at jeg fulgte mine andre gutter på kamper.
I år,trener jeg 97 og 96 gutta,og er oppmann for junior.
Dette var en liten oppsumering,hva jeg driver fri tiden min med.
Jeg har INGEN TID til å gå noen trener kurs,har heller ingen interesse.Jeg gjør dette for at guttene skal ha ett tilbud og ikke noe mer.Fritt frem til å ta over.
Syns tiden på fotball er nok,om jeg ikke må ta trener kurs også.
Så til deg som er feig og vil være anonym.Har du eller kan du tenke deg å bidra litt selv?Hadde flere tatt ett tak,så kanskje vi ikke hadde gått lei.
Vi kan heller forvente att en a lags trener ikke skal ha betalt!

Hilsen en som ikke er feig,og tørr å stå frem . Odd Gøran.

Anonymous said...

Eide satser stort Ørjan.De har 2 trenere ,som får 35 000 hver.Det blir 70.000 det.Det har jrg hørt fra den indre kjærne i eide.
Odd Gøran

Anonymous said...

Eide satser stort Ørjan.De har 2 trenere ,som får 35 000 hver.Det blir 70.000 det.Det har jrg hørt fra den indre kjærne i eide.
Odd Gøran

Anonymous said...

du er en av ressursene i ekko odd gjøran, ingen tvil om det. men mange lag har ikke trenere med din erfaring, og et kurs av denne sorten TROR jeg er på en uke, man kan også ha bare et kveldskurs, om jeg har forstått tingene rett. dette tror jeg utelukkende kunne være positivt, både for trenerne selv og spillerne som er med på denne morroa.

har hatt et par samtaler med noen få trenere, de vil gjerne ha litt mer kunnskap, dette kan være av interresange øvelser eller for hva man skal sette fokuset på i aldersbestemte lag..

vil og presisere at dette er ingen kritikk til noen trenere! de gjør en kjempejobb alle mann. men er enig med innlegg 2 at det i mange tilfeller vil bare være positivt om klubben setter litt fokuset på trenersiden.

i samtale med deg odd g. så har vi jo enkelte eksempler på hvordan en trening ikke skal legges opp, så du kan ikke være fullstendig uenig med meg, eller feigen i innlegg 2:-)

og til dere som vil at det er meg som skriver det meste på denne siden, jeg kaller meg keeperfantomet. og heter også ørjan.

ps. en av trenerne på eide sa 30 000kr til meg. dette stolte jeg på, og ja det er to trenere. tage og tor. 60 000:-) hehe..

Anonymous said...

Feigt å oute evt summer trenerne på Eide får. "hørt av den og den", hører hjemme på barneskolen. Ryktespredning kalles dette. Ser ikke heller relevansen til Ekko hva andre trenere tjener.

Anonymous said...

Enig i mye du sier jeg,Ørjan.Skjønte fort at det var du,da du hadde sagt samme linja,til guttene.Klart det er mange trenere i ekko som kan tenke seg ett trener kurs.Men det må ikke være noe tvang,de må ville det frivelig.Er lysten der,så blir innsatsen der etter.
Syns ikke det er feigt å si hva en trener har i lønn.Om de bet svarteller ikke ,bryr jeg meg ikke om.Det får være opp til klubben,hvor mye de vil satse på en trener.summene som her nevnes,er nok sanne.Skal man satse,må man betale.Kan ikke forvente at en trener skal gjøre dette på dugnad.Vet også at a treneren til ekko,gjør en MEGET god jobb,mot det han har i bet.Ekko har lagt seg på dugnadsånden,å da kan vi heller ikke kreve topp resultat.Men folk er snar med negative komentarer,når det butter imot.Dere må gå på klubben og ikke på de som gjør dette på dugnad.

Odd Gøran.

Anonymous said...

hva er akseptabel lønn for seniortreneren til ekko, med en cv som følger:
- 4 års 3.divisjons erfaring med ekko/aureosen (endel benkesliting)
- noen år på halv maskin i 5.div for ekko/a (mye spill her)
-treningserfaring med bud og elnesvågen (3.div)
- 1 sesong i m.fjorden med opprykk fra 5.div til 4.div (forhåpentligvis)
- bachelor grad idrett med fordypning i trenerrollen. (240 studiepoeng)
- lest ca. 30-40 lærebøker/brosjyrer/dokumenter for læring av faget fotball,spillemønster, keepertrening +++++
- trenerkurs A og B.


ser for me ei årslønn på ca. 150 fine lappa svart:-) hahaha. kjell a sett vell ikke i nåkka styre verv for tia, da kan ekko au begynne å betale svart?:-)

må bære vare leseran i forkjøpet å sei at ta va en jækla imponerende cv:-) ikkje sant solheim?


keeperfantomet

Anonymous said...

Syns du går litt over streken,nå Ørjan.Man MÅ ikke ha trener kurs,for å være en flink trener.Har selv spilt fotball med,Jan Fugelset,Bertil Stranden,Roy Høyer,som trenere.De hadde bra cv.De beste resultata oppnådde vi med,Bjørn Halås,Helge Storvik og Halla ,som trenere.Cv deres var erfaring fra spill i 6,5,4 div.Kjell Arne som trener har jeg også veldig stor tro på.Men er cv hans så mye bedre enn den du nevnte?Går vel mye på erfaring fra lave div.der også. Har ikke tort å satse så mye penger på trener,når jeg ser på dagens oppmøte på trening.Den må endres først.A laget har i år valgt hvilken hylle de vil ligge på.Det må vi akseptere.Syns Morten gjør en flott jobb.Tror han bruker mye tid på laget,som ikke har med trening å gjøre.

Odd Gøran

Anonymous said...

JUNIOR KAMP!
Tirsdag 20 mai kl 19,spiller vi hjemme kamp mot Sunndal 2.Kampen er flytta fra ekkobanen til ØYRA,da det er vår hovedbane.
Ta turen innom,gutta spiller bedre med mye folk på tribuna.

Odd Gøran

Anonymous said...

hvilken tribune?? hehe, jeg har sett kamper med jr før, men har ikke tid Tirsdag, men det er verdt å se!!

Aleksander Gunderstad said...

ska gi de veibeskrivelse fra hjelset (Sjukehuse):

Du kjøre mot årø,
svinge til venstre på årøkrysse,
kjøre gjennom tunnelen,
svinge til venstre på malmeskiftet,
da kjører du ca 5km, så ser du en fotballbane på sjøsia av veien:)

Der er det en stor treaktig ting atme bana, huske ikkje ka dem kalte de, men tror de va TRIBUNE, elr kanskje ikkje:S usekker i ><,

Anonymous said...

jaja, vet om den, men kommer ikke for å se på når du skal spille, det er faktisk rart at du får spille på jr-laget, du hadde vel passet inn på 12-14, kanskje du hadde bemerket deg der, PGA FARTA DI!! ikke teknikk eller skuddfot

Aleksander Gunderstad said...

Oh my god, klare du ikkje å sjønne når nok e nok?, Har du brain damage?, herrefred da mann. sett opp tid og adresse så ska i knuse de i fart, teknikk og skuddtrening;*

Anonymous said...

Slutt å rakke ned på Alex. Alex e ein framtidig god spiller for A-laget til Ekko han, også e han e veldig viktig spiller på Jr. han starte jo hver kamp. sku sett kampen mot Eide. en av banenes beste. la opp til masse sjangsa for oss, men dessverre blei det ikkje mål. Alex e ein veldig god spiller han om han gidd!

Anonymous said...

Hadde Alex,vært like flink på fotball banen,som han er i kjeften,så hadde vi hatt en TOPP spiller i Ekko.Du kan bli,men du har ett lite stykke igjen.Selvtiliten,den skal du ha for.

Aleksander Gunderstad said...

Gud, e de mulig å gi oss, ser ut så "Mister A" fikk vilja si, merkeli nok, skada i no, brudd i vrista:/

Men du e klar over visst me (altså Ekko/A) finn ut kem du e havne du på akutten?.

Hadde fryda me<3