Sunday, February 28, 2010

Copyrights?

Vi registrerer at den såkalte offisielle siden til Ekko/Aureosen freidig nok kopierer kampreferatene fra wotpa, og minner derfor klubben om at vi faktisk har copyrights på det som legges ut her.

Copyright is the set of exclusive rights granted to the author or creator of an original work, including the right to copy, distribute and adapt the work. Copyright lasts for a certain time period after which the work is said to enter the public domain. Copyright applies to a wide range of works that are substantive and fixed in a medium. Some jurisdictions also recognize "moral rights" of the creator of a work, such as the right to be credited for the work.

Vi tar det for gitt at klubben innhenter tillatelse ved neste korsvei samt legger ved kildehenvisning, event fremlegger sine egne artikler.
.
Elnesvågen har omsider også fått opp en side med nogenlunde interessante oppdateringer. Eoisnakk.blogg.no ligger nå under "Elnesvågen" på linkene for lokale klubber.

8 comments:

Anonymous said...

Hva med å bidra til den offisielle siden i stedet for å drive denne? Blir ganske spesielt for en klubb i 5.div med to nettsider, hva er bakgrunnen? Ang. copyrigth: antar at alle bilder på denne siden er egne og at ikke noe er hentet fra andre nettsider uten kildehenvisning.

Baker'n said...

har ingen problemer med å sette kroken på døra til denne bloggen, dersom flertallet ønsker å forholden seg til den offisielle siden.

blir uansett feil å angripe denne siden til fordel for den offisielle, all den tid denne siden eksisterte i mange år før ekkoaureosen.no engang ble påtenkt.

når det er sagt, så bryr jeg meg veldig lite om hva anonyme tastaturhelter måte mene.

sett et navn på innlegget ditt, så blir du muligens tatt hakket mer seriøst.

Anonymous said...

Det siste du skriver blir jo litt merkelig all den tid du selv er anonym. Jeg antar at du ikke heter Bakern? Ellers: Keep ut the good work, ble bare litt pussig å lese en slik kommentar mot egen klubbs nettside. Vær litt raus og slutt å true med copyright. Jeg ser mange bilder her som er hentet fra andre sider bare så det er sagt, uten at jeg synes det er noen stor forbrytelse. Er sikker på at de på den offisielle sida linker hit hvis du ber dem om det, var sikkert ikke vondt ment.

Baker'n said...

baker'n = morten hol.
slik har det vært siden 93.

tidvis er jeg nok en grå og anonym person, det har du rett i.

Anonymous said...

OK. liker denne sida, var absolutt ikke ment som noe angrep fra min side. Jeg er bare en tilfeldig leser uten tilknytning til hovedlagets side, bare så det er sagt.

Anonymous said...

Denne siden må bestå!

Anonymous said...

Her er det tydelighvis noe mangel på ironi som fører til forviklinger. jeg skjønner at de som ikke har vært med her ikke alltid "hører" Bakerns ironiske tone. Men det gjør jeg! Og slik har det alltid vært!

Anonymous said...

hvorfor ikke:)